zondag 22 januari 2017

Carnaval 2017 (3)

Alaaf alaaf alaaf.....

Volgende maand is het weer zover dan is het weer carnaval!! Niet dat ik er veel aan doe maar de kinderen vinden dit super. Leuk om dan wat uit te zoeken en evt te maken.

Dit jaar heb ik het idee om zelf eens een keer wat te maken. En een paar jaar geleden heb ik veel stof gekregen van mijn schoonzus. Stof waar zij niks meer mee deed en ook vooral roze stof. Donker en licht roze. Kant in veel kleuren en ook nog tule enz.

Samen met Fleur ben ik om de tafel gaan zitten om de boeken door te bladeren van wat er nu allemaal zo is. 1 ding was al wel duidelijk dat het een prinsessenjurk moest worden.

Nu nog uitzoeken welke jurk en of ik, als de jurk gekozen was, Wel genoeg stof daarvoor zou hebben. Maar na wat zoeken en meten was dit het geworden.




Ja en dan is het beginnen met maken en hier is het eindresultaat.


Een heel erg blij meisje met haar droomjurk.


Gisteren had ik een samennaaidag bij Mamarieke en daar heb ik de jurk verder afgemaakt. En daar heb ik een rolzoom gemaakt bij de mouw. En dit is iets wat ik ook een keer ga uitzoeken dat ik dit zelf ook kan gaan doen thuis. Het geeft een heel erg mooi resultaat.






Ook de zwiertest moest gedaan worden. 😊 Goed de rok komt niet zo heel erg omhoog maar het is wel goedgekeurd.









1 opmerking: